mandag 31. mars 2014

Skreifestivalen



 Hva gjør du når du etter å ha brukt flere timer på å først stene ut dadler så finner ut at stavmikseren ikke klarer å mose dem (den opprinnelige stavmikseren som også har foodprosessor er på reparasjon, så her skuffet dessverre bamixen).
Joda, da leter du rundt omkring for å finnen en passende ny foodprosessor, og her falt valget på en kenwood. 
Etter endelig å ha most noen kg dadler møtte jeg synet over. 
En slikkepott som manglet en pitteliten plastbit. 
Hva gjør du da? Jeg fant de to andre delene i porsjonen nr 2 som jeg hadde most, men jeg har jo ingen garanti for at den siste biten også er der. 
Derfor ligger det nå noen kg med daddelkonfekt som bare venter på å bli gjort ferdig. Mest sannsynlig blir dette til eget bruk og for å gi bort til noen som ikke er redd for en liten plastbit. 

Litt frustrasjon kun timer før jeg skulle avgårde.
Og avgårde kom jeg. Jeg bestemte meg for å ta ferga på veien til Rørvik og Skreifestivalen. Jeg har aldri kjørt den veien før og fant etterhvert ut at det var både svinger og elg. 

Dette er synet som møtte meg da jeg kom på fergekaia. Da kom det noen tårer gitt. 1 time og 20 minutter å vente på neste ferge, og marginalt for å rekke åpningen av markedet.
Etter å ha grått en skvett fant jeg ut at det var jo ingen vits å kaste bort tiden på å surmule, så da satt jeg meg ned og klipte til stoffbiter til glassene med konfekt. 
Det var jo nesten bra båten var for sen, for jeg rakk ikke å klippe til bånd.   
  
Her er damene som sto sammen med meg oppe i brygga på festivalen. Det er Brynhild som har Rokkens Gårdsprodukter, og så er de andre damene med å arrangere festivalen i tillegg (husker ikke detaljene her).  
Plikter å ta souvenirbilder til barn og mann :)  
Resultatet av Skreifestivalen var god reklame, salg av konfekt med forspørsel fra Namdal Landhandel om de kunne få mer info om denne, overraskende etterspørsel av brød og bakevarer (jeg hadde satt inn annonse i avisa i forkant om at folk kunne forhåndsbestille dette slik at jeg skulle slippe å få så mye svinn. Men ingen ringte. Jeg hadde da bestemt meg for å droppe bakevarer, men så ringte det ei hyggelig dame (Annette) på fredag og ville ha 2 brød. Derfro ble det da brødbaking på meg og jeg tok med 7 stk. De gikk raskt og jeg vet da at dette vil folk ha mer av :) ) og overraskende salg av noen av tørrvarene jeg hadde med. Jeg ble faktisk utsolgt for noen av dem. 
Her lå jeg mesteparten av søndagen. Hadde både spising og soving å ta igjen etter en hektisk innspurt.  
Og plutselig syklet jeg årets første tur på kino for første gang uten barn på 4 år. Førpremiere på Divergent.  
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar