torsdag 30. juli 2015

Dagens lunsj: vegansk omelett!

Laget med kikertmel!
Jeg lagde 2 store omeletter (jeg spiste 1 hel, mannen 1/2).
Visp/stavmix sammen 3dl vann, litt salt og 3dl kikertmel. La stå.

Brun løk (ulike sorter om du har), olje og krydder (svart salt og peppermix) gir god smak i en panne (28cm brukte jeg). Jeg hadde i tillegg oppi sopp og paprika.

Hell over halve mixen og la stå under lokk til den stivner. Jeg hadde varmen på 7 av 9 for å få litt fortgang.
Når du skal snu skal den være så stekt at den har solid skorpe  i kanten. Snu så godt du kan og stek noen minutter til under lokk.
Ferdig 😆

Jeg hadde til salat og wokmix. Dropper nok den slappe wokmixen neste gang. Hadde planer om å blande den inn i omeletten, men husket da den tinte i panna at smaken kan variere veldig.
Neste gang blir det tacokrydder, guacamole og jalapeno til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar