mandag 17. mars 2014

Rullekake og bursdagsfeiring

Vegard har bursdag idag, så vi har god grunn til å testbake litt kake.
Jeg har aldri bakt rullekake, så da var valget lett siden Anne Spurkland har bakt det i bloggen sin.
Jeg hadde ikke mix c i hus, så da ble det improvisering.
Jeg slo like gjerne til og lagde to med to ulike typer mel jeg.
Den med bringebærkrem er med egen mix som består av 55g brunt rismel og 95g maizena (maisstivelse).
Den ble faktisk mer luftig enn den andre som ble bakt med 150g semper fin mix..

Er også mer væske i mokkakremen enn i bringebærkremen, men allerede da de var ferdigstekt så jeg forskjell. Bunnen for bringebærkrem til høyre.  
Vi lagde også crazy cake:) Det skjedde noe merkelig med crazy caken idag. Jeg husker nå at jeg brukte en annen oppskrift forrige gang og det forklarer en hel del.  
Fant litt konfektbase i fryseren som ble fikset i en fei. Namnam. Må jo bruke opp restene etter jula før jeg lager nytt.  
Også brød da. Jeg justerer litt og litt nå for å se hva som skjer i baksten.  

Det er så deilig når jeg kan fokusere på mer baking og mindre oppussing, så denne dagen er en liten smakebit på det. Det nærmer seg med stormskritt at det blir flere slike dager. 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar